ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی
سرخط خبرها

دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت

  • کد خبر: ۲۳۹۶۹۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت
دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تصویب اعتبار ویژه برای زنان و خانواده در سفر‌های استانی دولت سیزدهم، امید را در شهر‌های کوچک، روستا‌های محروم و مناطق مرزی زنده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرناز هوشیار پارسیان اظهار داشت: از اولین‌های دولت سیزدهم، تصویب اعتبار ویژه برای زنان و خانواده در سفر‌های استانی است؛ موضوعی که توانست امیدواری را در شهر‌های کوچک، روستا‌های محروم و مناطق مرزی بارور کند.

وی ادامه داد: بسیاری از نقاط مختلف کشور شاید سال‌ها است که پای هیچ مسئولی به آنجا نرسیده است چه برسد به مسئولان زنان، اما این بار و در دولت سیزدهم شاهد اختصاص بودجه و دیده شدن همه اقشار به ویژه زنان، دختران بازمانده از تحصیل، آسیب پذیران اجتماعی و نیازمندان به توانمندسازی بودیم.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: معاونت امور زنان و خانواده، ضمن حضور در مناطق مختلف استان‌ها به ویژه روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تلاش کرد برای رفع آسیب از زنان، مصوباتی را از سازمان برنامه و بودجه یا مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی دریافت کند.

پارسیان ادامه داد: مصوباتی که برخی به زنان زندانی و خانواده‌های آنها می‌پردازد، برخی دیگر اورژانس اجتماعی و حمایت از زنان آسیب پذیر را مد نظر قرار داده و برخی دیگر زمینه را برای تحصیل دختران بازمانده از تحصیل یا ادامه تحصیل دختران روستایی در روستا‌ها و عشایر فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین بخشی دیگر از این اعتبارات به سلامت زنان، ورزش و تندرستی، پارک‌های بانوان و تدارک بهداشت زنان اهتمام دارد، اما بخش قابل توجهی نیز به زنان سرپرست‌خانوار اختصاص یافته؛ کسانی که باید به تنهایی وظیفه پدری و مادری را به دوش می‌کشند؛ لذا توجه ویژه برای اشتغال آفرینی، حمایت از مسکن و کمک هزینه‌های بلاعوض برای آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به اخذ اعتبار اکتفا نمی‌کند، بلکه به صورت منظم و مستمر در جلسات با استانداران و مدیران کل هر استان، نسبت به اجرایی شدن مصوبات و تخصیص اعتبار مورد نظر جدیت به خرج می‌دهد و در سفر‌های استانی دور دوم از اجرایی شدن مصوبات دور اول بازدید به عمل می‌آورد.

پارسیان تاکید کرد: علاوه بر سفر‌های متعدد استانی معاون رئیس جمهور، در‌های معاونت به روی همه اقشار باز بوده و ارتباطات مردمی و شنیدن سخنان و درد و دل‌های اقشار مختلف مردم از سیاست‌های دیگر دولت مردمی بود که در این زمینه‌ها پاسخگویی و ارجاع مکاتبات مردم به دستگاه‌های اجرایی و پیگیری انجام آنان از سوی بخش ارتباط مردمی همواره در دستور کار این معاونت قرار داشت و به طور طبیعی هر گرهی که باز می‌شود و هر لبخندی که بر لبی می‌نشیند، آرامشی است بر دل‌های نگران آنها که این مسئولیت را سنگر جهاد می‌دانند و دوست دارند تلاششان به سرعت به ثمر بنشیند.

وی در ادامه به مصوبات استانی ویژه حوزه زنان و خانواده در دولت شهید جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم، برای نخستین بار، علاوه بر حضور میدانی در سراسر کشور و بازدید از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و علمی و صنعتی، مراکز بهزیستی و بازپروری و سایر مناطق، حضور در شهرستان‌ها و روستا‌ها به ویژه مناطق محروم و برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف مردم در تمام استان‌ها از جمله نخبگان، فعالان، ورزشکاران، دانشجویان و دانش‌آموزان، اعتبارات ویژه حوزه زنان و خانواده را طی سفر‌های استانی مصوب و اجرا کرده است.

پارسیان ادامه داد: در سفر‌های استانی دولت شهید جمهور بازدید از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و علمی و صنعتی، مراکز بهزیستی و بازپروری مرتبط با حوزه زنان و خانواده، شنیدن بی واسطه مسائل و نکات زنان، برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف زنان در تمام استان‌ها از جمله نخبگان، فعالان، ورزشکاران، دانشجویان و دانش‌آموزان، شناسایی و تقدیر از زنان تاثیرگذار در هر استان، بازدید از زندان‌ها و مراکز آسیب‌های اجتماعی و بازپروری زنان، انجام و مصوبات ویژه‌ای نیز برای این اقشار تصویب و اجرایی می‌شد.

وی افزود: بر این اساس، ۸۹ مصوبه در حوزه اشتغال و کارآفرینی با اعتبار ۴۵.۵ درصد از اعتبار مصوبات هر استان، ۳۱ مصوبه در حوزه آموزش و فرهنگی با ۱۰.۲ درصد از اعتبار مصوبات، ۴۶ مصوبه در حوزه خانواده و جمعیت با ۲۱.۲ درصد از اعتبار مصوبات و ۷۸ مصوبه در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب با ۲۳ درصد از اعتبار مصوبات اجرایی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->